top of page

Conclusie:

 

Er kan geen Goddelijk koninkrijk op aarde komen zonder wet, en omgekeerd. Zonde is de wet Gods overtreden. Wetten zijn er om nageleefd te worden, en als men dat niet doet wordt men gestraft, zo simpel is dat. Daarnaast moet men proberen te leven zoals Christus dat heeft gedaan en hij als mens ons heeft geleerd hoe we dat moeten doen.

Dus: Eerst komen er wetten. Beproevingen zijn een test op die wetten, en als God vaststelt dat er met mensen geen kaas te eten valt moet er een andere oplossing komen, aangezien Hij een vredelievende en zachtmoedige God is. Hij zorgt voor een verlossend offer. Het betreft zijn zoon die zijn leven zal opofferen voor de zonden die mensen tot dan toe hebben begaan. Hebben begaan! Hij stierf zeker niet voor de zonden die na zijn dood de wereld bedierven en nog altijd bederven! Zijn dood was een offer voor de mensheid met als doel de zonden te vergeven voor wie hier ontvankelijk voor is, met name voor al diegenen die in Christus geloven zijnde de zoon van God, de Mensenzoon en dat zijn offer de zonden vergeeft. Dit wil dus zeggen dat men na zijn dood ook niet meer mag zondigen wil men Zijn voorbeeld volgen, of ten minste het zondigen beperken en altijd attentvol hierom vergiffenis vragen als men zichzelf betrapt op een of andere onredelijke overtreding. Zijn dood betekent dus niet dat men er nu zomaar op los mag zondigen met de verwachting dat deze om niets worden vergeven. Dat is een dwaling!

En hier denk ik bevindt zich het grote misverstand. De wet van het niet zondigen is nooit opgehouden te bestaan. Christus kwam ter aanmoediging van Zijn vaders wet en tegelijk verkondigde hij de nakende komst van Gods koninkrijk, dat in principe door Christus hem zelf zal geleid worden. Wat niet kon, was de zonden vergeven van mensen die na zijn dood alsnog bleven zondigen, want het koninkrijk was niet voor die tijd, die zou veel later gaan komen, maar intussen moest de mens zich van elke zonde onthouden, of tenminste eraan werken de wet te respecteren. Zondaars zonder geweten zullen Zijn koninkrijk niet binnengaan of zullen geen eeuwig leven op aarde beërven, dat is een feit. En daarvoor volstaat de lering van de evangeliën in het Nieuwe Testament niet. Daar wordt te weinig over gesproken en wordt er te specifiek op mannelijke leraars gepunt. De bijbel is een zuivere mannelijke aangelegenheid, terwijl andere geschriften helemaal iets anders openbaren. Hierover meer bij de bespreking van de rollen.

Alleen door de wet te gehoorzamen zal men lid worden van het koninkrijk of eeuwig leven op aarde beërven. Echter zegt Christus dat dit een kleine kudde zal zijn, met name de eerstelingen. Het eerste gedeelte. En het eerste gedeelte heeft de taak over de aarde te regeren voor duizend jaar. Een milllenium van vrede en zorgeloosheid. Een millennium zonder satan, want die zit dan achter slot en grendel. Het merendeel zal daarna geoogst worden, na het millenium bij de tweede opstanding, waar voor een korte tijd satan opnieuw vrijgeleide krijgt. Maar satans dagen zijn geteld wanneer God het laatste oordeel over alle dode en levende mensen zal uitvoeren.

De eerste kleine opstanding zal net voor de komst van koninkrijk zijn, en voor het millennium. Wie op dat ogenblik ontslapen is zal herrijzen, wie leeft zal gewoon worden opgenomen op de wolk en in een oogwenk ten hemel opstijgen.

God heeft een plan, en wel en zevenduizend jarig plan, naar de regel van 'een jaar voor een dag, en een dag voor een jaar', als zowel 'een dag voor duizend jaar, als duizend jaar voor een dag'.

Hierin speelt de scheppingsweek een grote rol. Elke dag symboliseert duizend jaar, en elke feestdag een dag van de scheppingsweek waaraan een gebeurtenis is gekoppeld tot het einde van de week, de sabbat of rustdag die het millennium symboliseert en een rustdag staat gelijk aan vrede en zorgeloosheid. Dus duizend jaar van vrede en zorgeloosheid. Maar voor dit alles, zal de schrikbarende profetie in het boek Openbaring plaatsvinden.

Merk op dat het getal zeven nogal belangrijk is voor God. Zeven is het perfecte getal voor God: zeven geesten, zeven scheppingsdagen, zeven heilige jaarfeesten, zeven dagen, zeven jaren, zeven en zeventig mannen, zeventig weken, zeven rammen, zeven lammeren, zeven altaren, zeven volken, zeven priesters en zeven ramsbazuinen, zeven engelen, zeven gemeenten, zeven heuvels, zeven trompetten, zeven dagen zult gij ongezuurd brood eten, zeven jaar sabbat voor het land, Jezus zeide tot hem: Ik zeg u, niet tot zevenmaal, maar tot zeventig maal zeven maal, enz...

 

 

Wat is de wet?

De wet is een verzameling regels, waaronder de 10 geboden, Gods feestdagen en heiliging van de sabbath, die de mensheid door God werden opgelegd teneinde zijn goddelijkheid te verwerven. Mensen komen van God. Zij komen uit de gedachten en manifestaties der Goden, Archonten en Engelen of godendienaars, en zijn dus ook Goden, echter door een val materiële sterfelijkheid verwierven en dit door een hoogmoedige fout van een der Archonten, met name de zogenaamde God besproken in het begin van Genesis, de schepper van de sterfelijke mens. De ware God van het Al, de Almachtige Geest, heeft nooit een sterfelijke mens geschapen, wel een onsterfelijke nl. Adamas die geenszins bedoeld was om naar de aarde te slingeren. Dus iemand daarboven was jaloers op iemand die hij niet eens kende. Hierover meer gedurende de bespreking van de apocriefen of verborgen rollen.

Over het oude en het nieuwe verbond bestaan veel verkeerde opvattingen.

Wat zeggen de apocriefen of gnosis?

Wat zijn Archonten en wie zijn zij?

 

 

ONLINE BIBLE: STATENVERTALING

WILLIBRORD BIJBELVERTALING

 

 

LINKS: TIJDLIJN VAN DE BIJBEL : SCHEPPERenZOON.NL

OVER JEZUS

 

bottom of page