top of page

Zach 14: 10-16: spreekt over een ramp gedurende de eindtijd:


[10] Heel het land zal als de vlakte tussen Geba en Rimmon worden, dat ten zuiden van Jeruzalem ligt; maar dit zal hoogverheven op zijn plaats blijven, van de Benjaminpoort tot de plaats van de oude poort, de Hoekpoort, en van de Chananeltoren tot de koninklijke perskuipen.

[11] Daar zal men wonen en er zal geen vernietiging meer plaatshebben; Jeruzalem zal een veilige woonplaats zijn. (toekomst)
[12] Maar dit zal de ramp zijn, waarmee de HEER al de volken (het woord 'volken of volkeren' staat in de bijbel voor heidenen en afgodendienaars) zal treffen, die tegen Jeruzalem zijn opgetrokken: Hij zal hun vlees laten wegteren terwijl ze nog op hun voeten staan; hun ogen zullen in de kassen wegteren en hun tong zal wegteren in hun mond.
[13]Op die dag zal de HEER een hevige paniek onder hen laten uitbreken;
de ene man zal grijpen naar de hand van de andere en zij zullen met elkaar slaags raken. 
[14]Ook Juda (stam vd joden=nazaat) zal in Jeruzalem strijden; 
de rijkdom van alle omwonende volkeren zal verzameld worden: 
goud, zilver en een zeer grote hoeveelheid gewaden. 
[15]Die ramp zal ook de paarden, de muildieren, de kamelen en de ezels treffen, 
en dezelfde ramp al de andere dieren die zich in die legerkampen bevinden. 
[16]En alle overlevenden van al de volkeren (in dit geval de islam)
die tegen Jeruzalem waren opgetrokken 
zullen dan ieder jaar naar Jeruzalem gaan 
om zich neer te buigen voor de koning, de HEER van de machten, 
en om het Loofhuttenfeest (Sukkot) te vieren.

 

Het moet niet persé een atoombom zijn die deze ramp voorstelt, maar kan vanalles zijn, zelfs een asteroïde, aangezien de bijbel over 'een brandende rots als een berg die uit de hemel zal vallen", ook aanhaalt, maar kennen dag noch uur van welk event dan ook, want dat zou voor de wereld té gemakkelijk zijn geweest!
Het zal in ieder geval middels 'vuur' zijn zoals de bijbel bevestigd, waarmee de Heer de vijanden zal vernietigen.

Hoe weten wij dat deze passage alsook andere, de eindtijd betreft?


In de bijbel worden eindtijd profetieën die de Heer openbaart aan één of andere profeet, altijd voorafgegaan met 'Op die dag', 'In die tijd', 'Dag des Heren', alsook de aanhaling van: 'het laatste der dagen', 'In die tijd', 'verzegel deze woorden tot de eindtijd', 'Op de Dag des Heren', enz. Ook uit de context van opeenvolgende passages kan men uitmaken of het al dan niet een eindtijd profetie betreft en ook of het een tweeledige profetie is, waar deze laatste een dubbele symboliek weergeeft: dat kan een profetie voor die tijd bedoeld zijn die tegelijk ook de eindtijd betreft. 
De meeste profetieën vinden we in de boeken: Daniel, Isaiah, Zacharia, Ezechiël, Joël, Jeremiah, Habakuk, Nummeri en misschien ben ik er ook ééntje vergeten, hoewel profetieën in de bijbel alom verspreid zijn. En dan is er het boek Openbaring of de Apocalyps van Johannes die een chronologische opsomming van gebeurtenissen weergeeft tot de Dag des Heren, en hiermee de Laatste dag bedoeld wordt wanneer de Messiah terugkomt!
Daarnaast moet men alle landsnamen en volkeren of stamnamen die de Heer (Yeshua) als vijand gedurende de eindtijd opsomt, converteren naar de huidige tijd en opzoeken wie deze vijanden, landen en volkeren vandaag de dag zijn. Opvallend is dat alle landen en volkeren, maar dan ook alle, huidige Islamlanden zijn!

 

Maar wat de meesten niet weten is dat de bijbel niet compleet is. Het Nieuw Testament, waarin de evangelieën staan, had volgens mijn opinie dubbel zo dik moeten zijn als het Oud Test. Het O.T. omvat hoofdzakelijk een beknopte weergave van de schepping, Israëls geschiedenis en belangrijkste profetieën, terwijl het N.T. de waarheid middels Yeshua's evangelie had moeten omvatten, maar i.d.p. daarvan zien we 4 bijna identieke evangelieën die enkel Yeshua's biografie weergeven met her en der een wijze uitspraak, en vervolgens een A.D. Historiek vd. apostelen na Yeshua's dood, en tenslotte de Apocalyps. Na mijn studie was ik, wat het evangelie betreft, eerlijk gezegd niet veel wijzer geworden, ware het niet dat ik van het bestaan van verborgen schriften afwist en mij in deze begon te verdiepen. Conclusie was dat al deze verborgen rollen eigenlijk in het N.T. hadden moeten worden opgenomen, maar een of andere Constantinus wijsneus van Rome vond dat destijds niet nodig en met een stelling van ' hoe minder het volk weet, hoe beter!', deze rollen wegbande als niet genoeg 'God inspirerend en niet rechtstreeks van God komende, terwijl in al deze rollen Yeshua's uitspraken en mysterieën door Zijn apostelen en andere gelovigen worden onthuld die volgens mijn opvatting, belangrijker zijn dan de Nieuw Testamentische evangelieën. Hoewel ik hiermee niet wil aangeven dat het N.T. minder of niet belangrijk is, maar het had middels al die andere niet opgenomen rollen wel een immense meerwaarde gehad die iedere bijbel lezer niet had kunnen overzien, en zodoende de broodnodige kennis vh. ware evangelie en de algehele waarheid der mysterieën, die niet in de bijbel vermeld staan, te weten kwam, aangezien deze allemaal onontbeerlijk zijn om tot behoud te komen. 

 

Als je het 'Licht' niet bezit of in je hebt, kom je er niet! 


Het 'Licht' kan je enkel bezitten als je ten eerste jezelf kent en in Yeshua bent en in Zijn voetsporen wandelt zonder aan aardse dingen te blijven kleven. Je mag dus aardse dingen niet boven jezelf en vooral niet boven God verheffen, je mag niet aan afgoderij doen: geld, hebzucht, begeerte, nijd, moord, overspel, ontucht, losbandigheid enz; dus allemaal zonden en afgoden der materie van deze wereld...

 

Wat is het 'Licht'? Dat is de allereerste gedachte van de Allerhoogste Geest, Die Ene zonder naam (God) van het Al, met name de wijsheid of het vrouwelijke (de Sophia), van hieruit ontsproot de Zoon, Het Woord, de Christus (bewustzijn, voorzienigheid, liefde, eeuwig leven...), en dan pas de ONSTERFELIJKE MENS Adam! Hierna manifesteerden zich meerdere ondergeschikte goden, aartsengelen, engelen, koningen, heersers, dienaars ect... en hun zelfgeschapen eonen of tijdperken, plaatsen, gebieden en werelden...ect. 

 

Wie heeft dan de aardse mens geschapen? 
Wie denkt u? 

 

Tuurlijk was dat één van de ondergeschikte goden: nl. een zoon van een afvalllige Lichtschepping uit de hogere regionen, en deze zoon zichzelf god waande (u mag raden wie dat is!), omdat hij onwetend was en niets afwist van hogere goden noch van de Allerhoogste, totdat hem dit duidelijk werd gemaakt door zijn eigen moeder die inmiddels spijt had hem te hebben 'gebaard', en na dit wetende, hij hetzelfde wilde scheppen zoals de Allerhoogste, maar bezat niet diezelfde macht. Aldus schiep hij, deze archont, toch een evenbeeld van de Allerhoogste en van hemzelf en de zijnen. (dit is de scheppingsweergave in Genesis!) "Laat ONS een mens scheppen naar ONS beeld en het beeld van de Allerhoogste." Origineel staat er 'Elohim' waar in de vertaling 'God' staat. Elohim is echter het Hebreeuws meervoud voor god, dus 'Goden' schiepen de mens, dwz: de archont en de zijnen schiepen de mens, en de bijbel deze troep alsnog 'god' noemt! De schrijver van Genesis lijkt dus wel op de hoogte maar drukt zich verwarrend uit, ook mogelijk heeft iemand deze bijbelversie later aangepast, want met die vroege kerkvaders weet men nooit. 
Maar geen macht is geen geest, laat staan een ziel! De schepping vd archont was dus waardeloos zonder het 'levenslicht' vanuit de Allerhoogste. Er moest levensadem in de mens of deze zou nooit kunnen opstaan. De Allerhoogste die altijd vergevingsgezind en goed is, stemde toe en de mens werd de vrouw: het Leven/Licht/wijsheid, toegezonden om te kunnen 'leven'. Echter ontdekte deze duistere god die geen god is, maar een afvallige duistere schepping, dat zijn schepping intelligenter was dan hijzelf en wierp de mens prompt in de laagste regionen der chaos: de aarde. De aardse mens werd dus sterfelijk middels een val vanwege een onwetende en naar macht lustende, niet voorziene goddelijke schepping die zichzelf God waande, want zoals hij zei, "Ik ben god en buiten mij is er niemand!", maar hij vergiste zich en hiermee te kennen gaf dat hij een jaloerse god was, anders zeg je zoiets niet. (zie Genesis)
Hier zie je dat zonde en kwaad niet op aarde begon, maar ergens daarboven, nog voordat de aardse mens geschapen was!


Nu ga je je afvragen waarom ik dit laatste aanhaal ivm de nucleaire posting hieronder. Wat heeft dit er nu mee te maken? Welja, het heeft er alles mee te maken! Waarom?

 

Even vanaf het begin:
De Allerhoogste God van het Al schiep de onsterfelijk mens, Adam, die in de hoogste regionen zetelt!
De afvallige duistere god, (de archont), schiep de sterfelijke mens in onwetendheid en zetelt in de 7de eon of tijdperk/hemel/gebied en daaronder, inclusief de chaos en de duisternis. Alles boven de 7de tot de 13de zijn de hoogste regionen waar aan top het Lichtrijk is.
Het enige wat deze laatste wil, is dat de sterfelijke mens naar zijn pijpen danst: ttz, enkel dat doet wat hij wil en enkel naar hem luistert, want alzo kan hij over de mens heersen, vandaar wordt deze ook 'God, heerser der machten' genoemd. Maar in feite is hij een archont (demiurg of duistere schepping) en schiep vervolgens ook andere machten onder hem, en de zijnen noemden hem dus 'God der machten'.
Het was hij dus die de mens verbood vd vrucht te eten. 'Als je eet zal je sterven!' zei hij, want als Adam van de vrucht at, zou hij het verschil kennen ts goed en kwaad, terwijl deze god de mens enkel wilde doen geloven dat hij enkel goed moest doen en ook zijn, om zo aan zijn wil en zin te voldoen, maar zijn plan mislukte omdat Yeshua er zich mee bemoeide en Eva aanmaande wel van de vrucht te eten, anders waren zij slaven van deze duistere god geworden en voor altijd verloren. 
'Sterven zal je immers niet!' zei Yeshua, maar toen Yeshua dit tegen de vrouw zei, wist hij al dat hij hiervoor een offer moest gaan brengen; want de zonde over de mens kwam nadat de duistere god (Sakla, Satan!) zijn schepping begon af te straffen middels ontucht tussen de zijnen en de aardse mens! (wordt ook vermeld in Genesis, en hier zien we ook dat de god in Genesis niet de God van Yeshua is!) Dit dus even tussendoor en heel in het kort!

Alle sterfelijke scheppingen van deze duistere archont behoren hem toe, hij zal deze manipuleren en verbieden zich tot de ware Allerhoogste God te bekeren. Althans zal hij dat gedurende een lange periode volhouden, daarna komt het einde der tijden en zal deze archont verbannen worden in de buitenste duisternis en vervolgens (ooit) finaal vernietigd worden.


De Allerhoogste God daarentegen zette tijdig een deel van Seth's nakomelingen opzij en dat zijn: 'allen wier naam sinds het begin in het boek des levens vermeld staan', zoals dit ook de bijbel vemeldt. Er bestaan dus twee rassen sterfelijken: het wankelbare en het onwankelbare ras. Het eerste zal vernietigd worden samen met hun archont en zijn gevolg, en het tweede zal eeuwig leven beërven, ieder op zijn bestemde plaats (deze laatsten zullen dan ook de H. Geest hebben ontvangen)! 
Niet vergetend dat de Allerhoogste steeds vergevingsgezind en goed is, zelfs tot de wankelbaren! Na het kruis dus, kunnen zonden  worden vergeven. En dat is de boodschap van het ware evangelie, zodat allen die niet in Christus en Zijn Vader de Allerhoogste zijn noch geloven zich zouden bekeren tot de nieuwe 'doop' en alzo opnieuw 'herboren' worden! En dat kan enkel door eerst jezelf te kennen. 
Wie ben ik? 
Wat wil ik? 
Vanwaar kom ik? 
Het gaat dus om 'bewustzijn', geest en gedachte, en om het 'Wakker worden'.

 

Wie is dus wie in dit verhaal? 

 

En wie ben jij?

 

Vandaar de profetieën, zodat wij weten wie de wankelbaren zijn die het slechte pad van de archont volgen, want dat zijn dus de aloude vijanden van Yeshua en zijn dat tot vandaag nog altijd, aangezien de duistere 'heerser of god der machten' over de mens en de wereld heerst. (verwar dit niet met 'Heer der machten', want dat is Yeshua die alle autoriteit kreeg over alle machten alsook de gehele schepping vanaf het begin, en enkel Hij met 'Heer' wordt aangeroepen)
Moeten wij nu boos zijn op de wankelbaren? Neen, vooral niet, we moeten hen eerder helpen, zodoende ook zij datgene kunnen beërven wat Yeshua de wereld kwam verkondigen, ook al kost het ons bloed en tranen.


Nota: dit is geen katholieke doctrine, wel een ware christelijke! De huidige Kerk heeft deze leer verworpen. Waarom? De Allerhoogste en Yeshua geven het vrouwelijke een te voorname plaats, en deze leer zegt ook dat men geen tussenpersoon nodig heeft tussen de mens en God, behalve de Christus. In het N.T. is Johannes de enige die Yeshua begrepen had door Hem het 'Woord' te noemen. De andere drie vertellen enigszins hetzelfde, waarvan Lucas en Marcus zelfs geen eerste apostelen waren en waarschijnlijk niet op de hoogte waren van de mysterieën die Yeshua wel aan Zijn eerste apostelen openbaarde.

 

Gezegend.

 

 


 

 

bottom of page